Inzercia

utorok, 25 marca, 2025
Home Testy Kia EV6 – Car of the Year 2022

Kia EV6 – Car of the Year 2022

by Lívia Hvizdošová

Kia EV6 GT-Line

S príchodom modelu EV6 priniesla značka Kia ešte v roku 2021 nové logo aj novú dizajnovú filozofiu s názvom „Opposites United“ – „Spojené protiklady“, ktorej inšpiráciou sú kontrasty vyskytujúce sa v prírode a ľudstve. Jednoducho, Kia EV6 posunula značku Kia o level vyššie a konkurenčne je silným súperom aj pre prémiové značky. Slovami luxus, nadčasovosť, výkon a komfort vieme v jednoduchosti charakterizovať toto vozidlo. A je toho oveľa viac. Na vyskúšanie sme dostali výkonnú verziu EV6 GT-Line. Zamilovali sme sa do nej na prvý pohľad a lúčiť sa s ňou po týždni bolo naozaj veľmi ťažké.

Car of The Year 2022

EV6 sa má naozaj čím chváliť. Dôkazom je získanie prestížneho titulu európskeho Car of the Year 2022. Ide o prvé ocenenie, ktoré Kia v tejto ankete získala. V konkurenčnom súboji porazila: Renault Mégane E-Tech Electric, Hyundai Ioniq 5, Peugeot 308 (Auto roka v SR v roku 2022), Škoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E a Cupra Born. Hlavnými dôvodmi bola kombinácia veľkého dojazdu a technológie ultrarýchleho nabíjania.

Dizajnový skvost

Crossover EV6 priťahuje pohľady a pozornosť všade, kde sa objaví. Má jedinečný futuristický vzhľad – je elegantný a extravagantný zároveň, s výraznými obrysmi a zároveň s čistými líniami. Jeho športové prvky a charakter sú viditeľné už z diaľky. Najvýraznejšia je robustná zadná časť auta s krídlovými spojlerom. Zaujímavá je zakrivená línia LED svetiel tiahnuca sa pozdĺž celej zadnej časti, od jedného blatníka k druhému, pričom svetelné diódy vytvárajú „piánový“ efekt. Prednú časť tvorí typická „digitálna tigria tvár“ s výraznými obrysmi. Predné Full LED svetlomety majú inteligentný systém s adaptívnym diaľkovým svietením. Športový dizajn dotvárajú mohutné blatníky s veľkými 19 alebo 20-palcovými diskami kolies. Zapustené kľučky dverí sa automaticky vysunú pri priblížení sa k vozidlu. Majú nie len estetickú funkciu ale zároveň zlepšujú aerodynamiku vozidla. Pre EV6 je dostupných 10 farebných prevedení, pre verziu GT-Line ich je 5: perleťová biela a čierna, metalická červená a modrá a matná sivá, pričom červený metalický lak je bez príplatku. Naše testovacie vozidlo je v prevedení Matná Moonscape, ktorá mu vynikajúco pristane.

Vylepšený interiér, komfort a bezpečnosť

Vďaka dlhšiemu rázvoru náprav, krátkym previsom a tvaru batérie má vozidlo rovnú podlahu, čo predstavuje väčší vnútorný priestor pre pasažierov. Vo vozidle sme sa cítili veľmi príjemne a pohodlne. Je zjavné, že každý detail je dômyselne dizajnovo a prakticky prepracovaný. Použité sú kvalitné a udržateľné materiály. Sedadlá sú čalúnené v kombinácii – alcantara a vegánska koža. Majú funkciu vyhrievania nielen vpredu ale aj vzadu, predné sedadlá majú navyše funkciu ventilovania, čo je veľmi užitočná funkcia najmä v teplých mesiacoch. Vyhrievaný volant je potiahnutý vegánskou kožou. Vo vozidle sa nachádza bezdrôtová nabíjačka, niekoľko USB-C nabíjacích portov a dve 12V elektrické zásuvky. Objem batožinového priestoru má 480 litrov a jeho dvere sú elektricky ovládateľné, pričom sa dajú nastaviť tak, aby sa otvárali do preferovanej výšky. Priestor na odkladanie vecí sa nachádza dokonca aj v prednej časti auta s objemom 20 litrov (modely so zadným pohonom 52 l). Pre maximálny pôžitok je možnosť zakúpiť si strešné panoramatické okno za príplatok 890 eur.

Aj vďaka duálnym 12-palcovým panoramatickým dotykovým LCD displejom je ovládanie veľmi jednoduché a intuitívne. Majú vysoké rozlíšenie a zobrazujú všetko potrebné, napr. 360-stupňová parkovacia kamera, navigácia, informácie o premávke či mapa nabíjacích staníc. Množstvo funkcií a inteligentných asistenčných systémov nám spríjemnili jazdu a zabezpečili tak vysokú úroveň komfortu a bezpečnosti. Takými sú napríklad rôzni asistenti na predchádzanie zrážkam, napr. čelným, bočným, pri cúvaní, v križovatke, atď., pričom niektoré z nich dokážu indikovať aj cyklistov a chodcov. Na dlhšie trasy je veľmi užitočná kombinácia asistenta jazdy na diaľnici s podporou zmeny jazdného pruhu a adaptívneho tempomatu. Pocit prémiovosti dodáva ambientné osvetlenie interiéru a head-up displej so zobrazovaním rozšírenej reality na čelnom skle.

Vo vozidle je nainštalovaný prémiový audiosystém MERIDIAN s externým zosilňovačom, 14 reproduktormi a technológiou Active Sound Design, ktorá poskytuje možnosť vybrať si medzi zvukmi, ktoré sa prispôsobujú podľa otáčok a rýchlostí vozidla.

Platforma EV

EV6 je prvé, čisto elektrické vozidlo Kia. Má špeciálne batérie založené na novej, elektrickej globálnej modulárnej platforme (E-GMP). Vďaka nej má slušný dojazd a schopnosť ultrarýchleho nabíjania. EV6 využíva 800-voltovú vysokorýchlostnú nabíjaciu technológiu, ktorá poskytuje nabíjací výkon až 240 kW. Nabíjanie z 10 % na 80 % kapacity akumulátora na 240 kW nabíjačke je možné už za skvelých 18 minút, na 50 kW nabíjačke za 63/73 minút v závislosti od typu motorizácie. Nikel-kobalt-mangánový akumulátor je uložený pod podlahou vozidla a dodáva energiu do usporiadania elektrického motora, buď ako jeden samostatný elektromotor uložený na zadnej náprave (RWD) alebo prostredníctvom dvoch elektromotorov umiestnených na prednej aj zadnej náprave (AWD). Je dostupný v dvoch veľkostiach 58,0 kWh a 77,4 kWh.

Motorizácie a výkon

Kia EV6 je dostupná v dvoch typoch motorizácií: buď ako jeden samostatný elektromotor alebo dva synchrónne elektromotory (1 vpredu a 1 vzadu). Športový charakter vozidla je nielen zjavný ale aj citeľný.  Poskytuje výkon v rozmedzí od 125 kW (170 k) až po 239 kW (325 k). My sme na testovanie dostali verziu GT-Line s dvoma synchrónnymi elektromotormi s výkonom 239 kW (325 k), pohonom všetkých kolies AWD a kapacitou akumulátora 77,4 kWh. Maximálna rýchlosť dosahuje 188 km/h a zrýchliť z nuly na 100 km dokáže za skvelých 5,2 sekúnd. Všetky verzie sú vybavené bezstupňovou redukčnou prevodovkou.

Príjemným prekvapením boli skvelé hodnoty elektrického dojazdu, ktoré sú realistické. Pri porovnaní s konkurenčnou značkou prémiovej triedy sme jazdili s EV6 s oveľa vyšším dojazdom na jedno nabitie. Elektrický dojazd je odhadovaný na 484 kilometrov v prípade kombinovanej jazdy, v meste sa udáva 630 km. Zatiaľ čo výrobca udáva kombinovanú spotrebu 18 kWh/100 km, nám sa podarilo jazdiť už za 15,5 kWh/100 km. V meste sme si dávali o niečo menší pozor na dodržiavanie plynulej jazdy, a tak sme oficiálny údaj 13,0 kWh/100 km o niečo prekročili a dosiahli sme 16,8 kWh/100 km.

Záver

Po týždni jazdenia sme si EV6 veľmi obľúbili. A nie len my, ale aj okoloidúci, ktorí od neho nevedeli odpútať zrak. EV6 bola stredobodom pozornosti všade tam, kde sme sa objavili. Auto sa dokonale prispôsobuje vodičovi po každej stránke, vďaka vysokej úrovni komfortu a konektivite. Prispievajú k tomu aj pohodlné sedadlá, optimálny výhľad, pokročilé inteligentné funkcie či jednoduché ovládanie. Vďaka ultrarýchlemu nabíjaniu a nápovede o najbližších nabíjacích staniciach sme nestrácali čas ani pri nabíjačkách. A na záver, základná cena EV6 začína na sume 49 990 eur, cena nášho testovacieho modelu je 67 590 eur.

Tiež sa ti môže páčiť