Bez zaváhania môžeme povedať, že je to najkrajší Citroën, aký sme doteraz videli. Noblesná elegantná silueta coupe mierne zvyšeného podvozku korešponduje s veľmi dokonalou technickou výbavou.
Typická pre túto značku je podvozková časť plná komfortných prvkov a najzaujímavejšie je hydraulické dorážanie, čo výrazne zvyšuje komfort jazdy najmä na dlhých cestách. Kombinácia benzínového motoru a plug-in hybridu na nabíjanie spôsobuje, že sa spotreba znižuje, ale aj tak sa len ťažko dostáva pod 6 l. Vzhľadom na to, že auto je naozaj veľké, spotreba je slušná. Po týždňovom jazdení sme zistili, že Citroën robí všetko preto, aby sa priblížil prémiovej značke. V aute sme mali veľký 12-palcový displej s dotykovým ovládaním, všetko je tu uspôsobené nielen pre komfort, ale aj pre vodiča s vyspelým vzťahom k mobilnému telefonovaniu. Nabíjacích zásuviek nájdete v aute veľa, a to aj s C konektorom, ale k dispozícii je aj indukčné nabíjanie mobilného telefónu. K autu je možné zaobstarať si širokú paletu dobíjacích káblov, či už na doma alebo do rôznych typov nabíjacích staníc. Podstatné je, že plug-in hybridné nabíjanie vám umožní elektrický dojazd približne 50 km. Spaľovací motor a elektromotor poskytuje dohromady kumulovaný výkon 225 k, čo umožňuje dynamickú a bezproblémovú jazdu.
Ocenili sme aj množstvo bezpečnostných prvkov, ktoré umožňujú v problémovom úseku jazdy spomaliť alebo aj zastaviť. Vozidlo má vyspelý parkovací predný aj zadný systém vrátane zadnej parkovacej kamery a kamery, ktorá umožní pozrieť sa na prekážky v 360-stupňovom okruhu.
Je to automobil ako stvorený do mesta kvôli elektrickému nabíjaniu, ale priestor v kabíne, batožinovom priestore a jeho podvozok umožňuje aj veľmi pohodlné cestovanie na dlhé trasy prípadne na dovolenku. Až po dlhšom čase jazdenia zistíte, čo všetko má vozidlo k dispozícii a technicky zdatní vodiči to určite ocenia. Ak chceme porovnať ceny prémiových vozidiel s takouto výbavou a parametrami, tak cena Citröenu je v podobnej výbave približne o polovicu nižšia. Navyše musím pochváliť skvelý a nadčasový dizajn, ktorý ihneď upúta pozornosť, čo je dnes u nových modelov viac-menej ojedineléuje v rozmedzí od 34 990 eur až po 46 690 eur, v závislosti od konkrétnej motorizácie a stupňa výbavy. Plug-in hybridná verzia začína na sume 45 990 eur, v najvyššej možnej výbave vás vyjde na 56 890 eur.
Fotografie: Lívia Hvizdošová