Inzercia

utorok, 25 marca, 2025
Home Testy Objavujme DS

Objavujme DS

Keď som sa spýtal mojich známych, čo si predstavujú pod značkou DS, väčšina odpovedala Dunajská Streda. Iba dvaja zatušili, že ide o francúzsku automobilovú značku. Ale konkrétnu predstavu nemali a obaja priznali, že auto s názvom DS ešte nevideli.

by Ľuboš Kríž

Automobilová značka DS naozaj vznikla vo Francúzsku. Má za sebou bohatú históriu ale aj dlhú pauzu, ktorá spôsobila, že u viacerých Európanov upadla do zabudnutia. Patrí však pod krídla Citröen a prednedávnom bola oživená už 4 modelmi. Jej ambícia a stratégia je jednoduchá. Chce preraziť do prémiovej triedy a zaujať výrazným imidžom.

My sme dostali na test novinku DS 4. Je to väčší kompakt s dĺžkou 4,4 m. Už na prvý pohľad sa ukázalo, že zámery automobilka plní. Vozidlo má krásne, elegantné tvary a interiér je plný ušľachtilého dizajnu, drahých materiálov a najmodernejších technológií.

Keď vstúpite do kabíny, musíte obdivovať kvalitnú brúsenú kožu nielen na sedadlách, ale aj na prístrojovom paneli a inde v aute. Okrem toho tu nájdete aj kvalitné drevené prvky z jaseňa. Dizajn je naozaj prémiový. Auto má vyššie sedenie na 19 až 20-palcových diskoch. Prednej časti automobilu fungujú sofistikované natáčacie LED reflektory, ktoré sú rozumne spojené s ostatným dizajnom auta v prednej časti. Zaujmú a zrejme vás aj prekvapia zapustené kľučky dverí, ktoré sa v pohotovostnom režime vysunú a trčia tak, že vás zaskočia, či sa ich máte vôbec dotknúť.

V interiéri vidíte, že veľa prvkov, detailov a zdokonalení dizajnu je vytvorených ručne. Čo však nevidíte hneď na prvý pohľad, sú mnohé technické vymoženosti. Napríklad tempomat, ktorý je schopný v hustej premávke automobil zastaviť, ale aj naštartovať a pohnúť. Je tu namontované poloautonómne riadenie, ktoré je povolené a dáva tušiť, že môže nasledovať aj úplne autonómne riadenie.

Pod kapotou sa môžu skrývať 3 typy benzínového motora s výkonom 130 k, 181 k alebo 225 k, jeden dieselový motor s výkonom 130 k. Pripravuje sa aj čisto elektrický pohon a k dispozícii je aj plug-in hybrid s výkonom 225 k. Všetky modely majú namontovanú 8° automatickú prevodovku. Technické vymoženosti ani nebudeme vymenúvať, pretože je tu asi všetko, čo moderné automobilové technológie ponúkajú. Jazda s týmto vozidlom je príjemná a uspokojí aj športovo založeného vodiča. My sme testovali verziu s benzínovým motorom s výkonom 165 kW (225 k), ktorý dokáže ísť mimo mesta za niečo vyše 5 l, ale v meste zhltne aj do 10 l/100 km. Záleží však aj od štýlu jazdy.

Cena DS 4 sa pohybuje v rozmedzí od 34 990 eur až po 46 690 eur, v závislosti od konkrétnej motorizácie a stupňa výbavy. Plug-in hybridná verzia začína na sume 45 990 eur, v najvyššej možnej výbave vás vyjde na 56 890 eur.

DS 4 spĺňa tie najprísnejšie kritériá od dizajnu až po tie technické a vyzerá to tak, že DS sa môže vrátiť na piedestál pre tých, ktorí majú radi imidž, dizajn i špičkovú technickú úroveň a túžia po prémiových parametroch ale za prístupnejšie ceny.

Fotografie: Lívia Hvizdošová

Tiež sa ti môže páčiť