Automobilová značka DS naozaj vznikla vo Francúzsku. Má za sebou bohatú históriu ale aj dlhú pauzu, ktorá spôsobila, že u viacerých Európanov upadla do zabudnutia. Patrí však pod krídla Citröen a prednedávnom bola oživená už 4 modelmi. Jej ambícia a stratégia je jednoduchá. Chce preraziť do prémiovej triedy a zaujať výrazným imidžom.
My sme dostali na test novinku DS 4. Je to väčší kompakt s dĺžkou 4,4 m. Už na prvý pohľad sa ukázalo, že zámery automobilka plní. Vozidlo má krásne, elegantné tvary a interiér je plný ušľachtilého dizajnu, drahých materiálov a najmodernejších technológií.
Keď vstúpite do kabíny, musíte obdivovať kvalitnú brúsenú kožu nielen na sedadlách, ale aj na prístrojovom paneli a inde v aute. Okrem toho tu nájdete aj kvalitné drevené prvky z jaseňa. Dizajn je naozaj prémiový. Auto má vyššie sedenie na 19 až 20-palcových diskoch. Prednej časti automobilu fungujú sofistikované natáčacie LED reflektory, ktoré sú rozumne spojené s ostatným dizajnom auta v prednej časti. Zaujmú a zrejme vás aj prekvapia zapustené kľučky dverí, ktoré sa v pohotovostnom režime vysunú a trčia tak, že vás zaskočia, či sa ich máte vôbec dotknúť.
V interiéri vidíte, že veľa prvkov, detailov a zdokonalení dizajnu je vytvorených ručne. Čo však nevidíte hneď na prvý pohľad, sú mnohé technické vymoženosti. Napríklad tempomat, ktorý je schopný v hustej premávke automobil zastaviť, ale aj naštartovať a pohnúť. Je tu namontované poloautonómne riadenie, ktoré je povolené a dáva tušiť, že môže nasledovať aj úplne autonómne riadenie.
Pod kapotou sa môžu skrývať 3 typy benzínového motora s výkonom 130 k, 181 k alebo 225 k, jeden dieselový motor s výkonom 130 k. Pripravuje sa aj čisto elektrický pohon a k dispozícii je aj plug-in hybrid s výkonom 225 k. Všetky modely majú namontovanú 8° automatickú prevodovku. Technické vymoženosti ani nebudeme vymenúvať, pretože je tu asi všetko, čo moderné automobilové technológie ponúkajú. Jazda s týmto vozidlom je príjemná a uspokojí aj športovo založeného vodiča. My sme testovali verziu s benzínovým motorom s výkonom 165 kW (225 k), ktorý dokáže ísť mimo mesta za niečo vyše 5 l, ale v meste zhltne aj do 10 l/100 km. Záleží však aj od štýlu jazdy.
Cena DS 4 sa pohybuje v rozmedzí od 34 990 eur až po 46 690 eur, v závislosti od konkrétnej motorizácie a stupňa výbavy. Plug-in hybridná verzia začína na sume 45 990 eur, v najvyššej možnej výbave vás vyjde na 56 890 eur.
DS 4 spĺňa tie najprísnejšie kritériá od dizajnu až po tie technické a vyzerá to tak, že DS sa môže vrátiť na piedestál pre tých, ktorí majú radi imidž, dizajn i špičkovú technickú úroveň a túžia po prémiových parametroch ale za prístupnejšie ceny.
Fotografie: Lívia Hvizdošová