Inzercia

sobota, 8 februára, 2025
Home Testy Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130k GT

Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130k GT

by Lívia Hvizdošová

Aj keď je Peugeot 3008 na Slovensku trhu už nejaký čas, stále nás neprestal baviť. Toto rodinné SUV má svoj šmrnc a spomedzi všetkých vozidiel typu SUV, ktoré značka ponúka je našim favoritom. Táto francúzska značka sa vyznačuje svojou typickou identitou, ktorá ju istým spôsobom odlišuje od konkurencie. Každý, kto už aspoň raz sedel v niektorom z novších modelov Peugeotu a potrpí si hlavne na moderný dizajn, isto pochopí o čom hovorím. V tomto zmysle sa dá tvrdiť, že je Peugeot jednoducho návykový, a tak sa môže veľmi ľahko stať, že si ho obľúbite.

Dizajnovo návykový

Najviac sa nám páči predná časť vozidla, ktorá pôsobí výrazne a sebavedomo. Bezrámová maska chladiča je prepracovaná do posledného detailu a plynulo na ňu po bokoch nadväzujú elegantné lamely. Predné svetlomety disponujú technológiou LED už od základnej verzie. Denné svetlá majú typickú podobu tesákov Peugeot. Pre verzie GT a GT Pack sú navyše dostupné aj Full LED svetlomety s funkciou SDL, čiže statického smerovania svetiel, čo zlepšuje viditeľnosť v zákrutách. Zadná časť pôsobí masívne a športovo vďaka lesklému čiernemu pásu, v ktorom sú elegantne vsadené dynamické smerové svetlá a Full LED svetlá s typickým motívom troch levích pazúrov.

Celkovo je dostupných 6 farieb laku karosérie. Náš testovaný model bol v bezpríplatkovej farbe modrá metalíza Celebes. Všetky zvyšné farby sú za príplatok, a to 650 eur v prípade metalických farieb a 800 eur pre perleťové farby (biela a červená). Model 3008 obúva zliatinové disky s možnosťami rozmerov od 17 až po 19 palcov. V našom prípade to boli 19“ disky, ktoré sú súčasťou špeciálnej edície Black Tone.

Black Tone

Peugeot 3008 sme dostali na testovanie v prémiovej verzii Black Tone, ktorá zvýrazní eleganciu a dynamický charakter, pričom je dostupná len vo výbave GT. Vyznačuje sa tým, že niektoré prvky sú v odlišnom prevedení. Napríklad, maska chladiča a logo je v prevedení Dark Chrome, označenia Peugeot, 3008 a GT sú v saténovej čiernej farbe, spodná lišta predného nárazníka, lišta na blatníkoch a zadnom nárazníku, okenné a strešné lišty a spojler sú v lesklej čiernej farbe. 19“ disky sú v prevedení čierna ONYX v kombinácii s lakom Black Mist.

Komfort

Interiér predstavuje ergonomicky a technologicky ideálne miesto pre vodiča – typický kompaktný volant, digitálny prístrojový panel a 10“ obrazovka, ktorá je s dotykovým ovládaním, nechýbajú ani klasické chrómové tlačidlá či volič automatickej prevodovky v tradičnom prevedení. Pohodlné ergonomické sedadlá majú navyše aj masážnu funkciu.

Peugeot 3008 disponuje najnovšou generáciou asistenčných systémov, ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť pri šoférovaní. Nesmie chýbať pokročilé rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat Stop&Go, asistent udržiavania v jazdnom pruhu či parkovací asistent. Zaujímavou novinkou je funkcia Night Vision, ktorá prostredníctvom infračervenej kamery sníma prítomnosť osôb a zvierat až do vzdialenosti vyše 200 metrov pred vozidlom, pričom na bezprostrednú prítomnosť varuje zvukovým signálom.

Pre optimalizáciu jazdných vlastností aj v náročnejších podmienkach alebo terénoch je k dispozícii balík Advanced Grip Control, ktorý pozostáva z trakčnej kontroly, špecifických pneumatík a asistenta jazdy z kopca. Pohonom 4×4 však disponuje len verzia PLUG-IN HYBRID4.

Ideálne SUV

Na 3008 azda najviac obľubujeme jeho rozmery, ktoré z neho robia priestranné rodinné SUV. Na výšku má 1 624 mm, šírku 1 906 / 2 098 mm (bez / so spätnými zrkadlami) a na dĺžku má ohromných 4 447 mm, pričom rázvor činí 2 675 mm. Objem batožinového priestoru je 591 l a po sklopení zadného radu sedadiel až 1 670 l.  Vďaka týmto rozmerom je dostatočne priestranné a komfortné aj na dlhšie cesty, pričom umožňuje pasažierom bez problémov prepraviť aj väčšie množstvo batožiny.

Technické špecifikácie a spotreba

Peugeot 3008 je dostupný s troma typmi pohonov: benzínový / benzín+hybrid, naftový a plug-in hybrid. Benzínový motor 1.2 PureTech je dostupný s výkonom 96 kW / 130 k a manuálnou alebo automatickou prevodovkou Benzínový hybrid 1.2 je s výkonom 100 kW / 136 k a automatickou prevodovkou. Naftový motor BlueHDI 1.5 má 96 kW / 130 k. Výkonnejší plug-in hybrid 1.6 disponuje celkovým výkonom až 225 k, prípadne 300 k. Maximálna rýchlosť dosahuje od 188 km/h až do 200 km/h. Zrýchlenie z 0-100 km/h je 9,5 až 10 s v prípade benzínového motora, o niečo pomalší je diesel, ktorý zrýchli za 10,8 (manuál) až 11,5 sekúnd (automat).

Na výber sú tri úrovne výbavy: Active, Allure a GT. My sme otestovali naftovú verziu vo výbave GT, ktorej aktuálna akciová cena je 35 090 eur.

Príjemne nás prekvapila nízka spotreba, aj napriek tomu, že hodnoty spotreby udávanej výrobcom sa značne odlišovali od nami nameraných hodnôt, pričom pri meraní je dôležitým faktorom najmä spôsob jazdy. Výrobca udáva spotrebu v meste 4,3 l, mimo mesta 3,7 l a kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km. Nami namerané hodnoty boli 5,8 l v meste, mimo mesta 4,7 l a kombinovaná spotreba bola 5,2 l/100 km.

Záver

Peugeot 3008 je optimálnym rodinným autom s dostatočným priestorom ako pre pasažierov, tak aj pre batožinu. Je veľmi pohodlné, čo z neho robí ideálne auto na dlhšie trasy. Vďaka naftovému motoru má vynikajúcu spotrebu, či už jazdíte v meste, mimo mesta alebo na diaľnici.

Tradičný Peugeot 3008 je aktuálne v predaji už len v rámci limitovanej ponuky skladových zásob. Staršiu generáciu tak čoskoro nahradí nová generácia Peugeot 3008, ktorý je ako čerstvá novinka v predaji od 19.3.2024.

Tiež sa ti môže páčiť