Inzercia

utorok, 25 marca, 2025
Home Testy Subaru Solterra

Subaru Solterra

by Rudolf Karpat

Prvé rýdzo elektrické Subaru je robustné 4.690 mm merajúce SUV s originálnym dizajnom. Z technickej stránky je to dvojník elektromobilu Toyota bZ4X. Hlboká príbuznosť oboch vozidiel začína už ich základom. Oba spočívajú na novej globálnej podlahovej plošine e-Subaru, ktorú spoločne vyvinuli konštruktéri oboch automobiliek pre rýdzo elektrické modely oboch značiek.

Jej atribútmi sú nízko ležiace ťažisko a karoséria vysokej pevnosti a tuhosti. Solterra so svetlou výškou 210 mm a nájazdovým uhlom vpredu 17,7° a vzadu 25,4° má poháňaciu sústavu zloženú z dvoch kompaktných elektromotorov eAxle celkového výkonu 160 kW/218 k s okamžitým nástupom plného krútiaceho momentu, ktoré prinášajú rýchlu a výkonnú odozvu a lineárne zrýchlenie. Súčasťou jej výbavy je systém ovládania pohonu všetkých kolies X-Mode a nová funkcia Grip Control zlepšujúca stabilitu vozidla na vozovkách s nespevneným povrchom. Vodičovi umožňuje využiť jeden z troch jazdných režimov: Eco, Norma a Power. Dovoľuje mu meniť výkonové charakteristiky a reakciu na stlačenie akcelerátora. Páčkami pod volantom sa dajú voliť úrovne rekuperačného brzdenia a ovládať tak rýchlosť spomaľovania. Solterra má kompaktnú vysokokapacitnú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu zloženú z 96 článkov celkovej kapacity 71,4 kWh integrovanú do rámu vozidla. Výrobca udáva dojazd vozidla verzie Premium 414 a verzie Style 465 km.

Subaru Solterra bol jeden z 15 rýdzich elektromobilov s cenovkou do 70.000 €, ktoré som skúšal v porovnávacom teste EcoBest 2023. Zorganizoval ho zakladateľ medzinárodnej 31-člennej ankety AutoBest pán Dan Vardie s technickou podporou redakcie renomovaného talianskeho motoristického mesačníka Quattroruote a vietnamskej automobilky VinFast. Cieľom bolo poskytnúť verejnosti transparentné informácie o testovaných elektromobiloch v skutočnej premávke a zistiť ich reálny dojazd do úplného vybitia batérií.

Jazdili sme za bežnej premávky v meste v režime Eco, na vidieckych cestách aj diaľniciach. Aby sa predišlo vplyvu skreslenia výsledkov s ohľadom na štýl jazdy za volantmi áut sme sa striedali každých 25 km. Okrem Subaru sme hodnotili aj elektromobily Aiways, BMW, BYD, Citroen, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Polestar, Tesla, Volkswagen a Volvo. Keď som sa dostal do Subaru, na displeji som videl dojazd 20 km. Po dosiahnutí nuly som bol zvedavý koľko v ňom ešte najazdím do úplného vybitia. Bolo to rekordných 45 km! Na jedno nabitie tak Solterra prešla 431 km.

Rudolf Karpat

Tiež sa ti môže páčiť